ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

شوق دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی و گلایه والدین از کمبودها | آغاز مهر با بی‌مهری‌هایش

  • کد خبر: ۱۲۷۷۲۳
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
شوق دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی و گلایه والدین از کمبودها | آغاز مهر با بی‌مهری‌هایش
هر ساله آغاز سال تحصیلی جدید اول مهرماه بود، اما امسال با توجه به اینکه دهه پایانی صفر با مهر ماه مصادف شد؛ زنگ شروع سال تحصیلی دیر به صدا درآمد.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ امروز ٩ مهر ماه دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.این موضوع بهانه‌ای شد تا با همکاران خود را در تحریریه شهرآرانیوز سری به دو مدرسه غیر دولتی دخترانه و پسرانه شهید رضا دهسنگی بزنیم و با دانش‌آموزان و والدین آنها گفت‌وگو کنیم.

شور و هیجان دانش‌آموزان در خیابان و مدرسه وصف نشدنی بود، چراکه امسال پس از دو سال حضور در کلاس‌های غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا بالاخره توانستند همکلاسی‌های خود را ببینند و بدون ماسک و نگرانی در حیاط مدرسه بازی کنند. یکی از والدین در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن خوشحالی از اینکه بعد از دوسال دانش‌آموزان می‌توانند حضوری به مدرسه بروند، گفت: سال‌های گذشته با توجه به کندی سرعت اینترنت مشکلات زیادی را برای حضور فرزندم در کلاس آنلاین داشتم.

 وی ادامه داد: البته امسال هزینه مدرسه و سرویس افزایش زیادی داشته و بعد از گذشت ٩ روز برای گرفتن سرویس با مشکلات زیادی مواجه شدم.

 وی در خصوص درخواست مدیر عامل سازمان تاکسیرانی از والدین برای کمک به سرویس مدارس گفت: پیشنهاد خوبی است و خانواده‌ها می‌توانند اطمینان بیشتری داشته باشند. پدر یکی از دختران مدرسه دخترانه دهسنگی از افزایش قیمت راضی نبود و بیان کرد: دو دختر دارم که برای هر کدام باید ٧ میلیون تومان شهریه پرداخت کنم و علاوه بر شهریه، یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومان برای لوازم تحریر و... از ما گرفته‌اند. 

او در مورد سرویس مدرسه گفت: فرزندانم را خود به مدرسه می‌آورم اما از دوستان و آشنایان شنیده‌ام که سرویس مدرسه‌ها افزایش زیادی داشته و اصلا راضی نیستند و با توجه به هزینه‌های مدرسه فشار زیادی را متحمل می‌شوند.

 همچنین او در مورد استفاده از والدین به عنوان سرویس مدرسه، ادامه داد: این عمل غیر کارشناسانه است و تاکسیرانی نباید این کار را انجام دهد زیرا والدین برای رفت و آمد دانش‌آموز خود مشکل دارند. سپس با یکی از مادران صحبت کردیم از اینکه مدارس حضوری شده ابراز خرسندی کرد، اما از افزایش هزینه‌ها گلایه داشت و گفت: هنوز سرویس رفت‌و آمد دخترم درست نشده و در مورد هزینه‌ها نیز به او اطلاعی نداده‌اند.

سپس سری به مدرسه پسرانه شهید رضا دهسنگی زدم در ابتدای ورود ما دانش‌آموز پسری که در مقطع پیش‌دبستانی بود با چشمان گریان وارد مدرسه شد معلم او را در آغوش گرفت و سعی می‌کرد او را آرام کند. دانش‌آموزان سر صف ایستاده بودند و برای آنها برنامه آغاز سال تحصیلی اجرا می‌شد و آنها نیز با خوشحالی برنامه را تماشا و با مجریان همراهی می‌کردند. با تعدادی از آنها صحبت کردیم. دانش‌آموز کلاس ششمی از اینکه می‌توانستند در کلاس حاضر شوند و دوستان خود را ببینند خوشحال بودند و دوست داشتند مدرسه حضوری ادامه داشته باشد.

 با دانش‌آموزان کلاس سومی صحبت کردیم آنها نیز از حضوری شدن مدرسه شوق داشتند و می‌گفتند که دوست دارند به مدرسه بیایند، دوستان و معلم خود را ببیند.

 همچنین مدیر مدرسه ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: از اینکه مدارس حضوری شده، خوشحالم و امیدوارم این روند حضوری ادامه داشته باشد و دانش‌آموزان هرگز به سال‌های گذشته و مجازی شدن، برنگردند.

 با یکی از پدران این دانش‌آموز در مورد افزایش هزینه صحبت کردیم او گفت: با توجه به اینکه از مدرسه و آموزش راضی هستم و خودم فرزندم را به مدرسه می‌آورم اما والدینی که باید با سرویس فرزندان خود را ارسال کنند از افزایش هزینه ها و کمبود آن گله مند هستند. 

با یکی از مادران صحبت کردیم او کارمند بود از افزایش قیمت مدرسه راضی نبود و گفت : دو فرزند پسر دارم و این افزایش فشار زیادی به من آورده است. سال گذشته با توجه به اینکه کارمندم برای حضور پسرانم در کلاس به صورت آنلاین مشکلات زیادی داشتم و از حضوری شدن آنها خوشحالم.

 همچنین وی از اینکه هنوز سرویس فرزندانش درست نشده بود گله‌مند بود و گفت: سال گذشته تعداد دانش‌آموزان در سرویس زیاد بود و ۶ نفر در خودرو پراید سوار می‌شدند و هر چه پیگیری کردم، می‌گفتند با کمبود مواجه هستیم و باید با این وضعیت کنار بیاید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->